Az Alternatív-pedagógiák munkaközösségének tagjai, 2024.10.12-én ellátogattak a Hámori Waldorf Iskola és Gimnáziumba. Ezen a napon a pedagógusoknak lehetőségük nyílt betekinteniük az első és a második osztályosok aznapi délelőttjébe. Mindkét osztályban a fő oktatáson vehettek részt, mely matematika epocha volt.
Az óvodapedagógusok együtt érkeztek a gyermekekkel az iskolába, így már az utazás során lehetőségük volt megtapasztalni a családias és nyugodt hangulatot. A tantermekbe belépve természetközeli, letisztult dekoráció fogadta a látogatókat. Ezen a nyílt epochán megtapasztalhatták az óvodapedagógusok, hogyan indul egy waldorfos gyermek napja. A Tanító néni szeretettel, öleléssel fogadta a diákokat, hagyott egy kis időt számukra, hogy elmondhassák reggeli gondolataikat, érzelmeiket, meghallgatást és szeretet kaptak. Ezt követően a gyerekek által már jól ismert motivációs eszközökkel, dalokkal, versekkel kezdeményezte a terem átrendezését. A Tanító által tervezett irodalmi, zenei anyagokat tevékenységbe ágyazva játékos formában valósította meg. A természet kincseit használta fel ahhoz, hogy eltulajdonítsák a számok világát. A számok írása közben egymás sikerének örvendhettek úgy, hogy azt társaik felé kinyilváníthattak, ezzel fokozva a sikerélményt. Az epocha végét körülölelte egy olyan mese, amellyel a gyerekek együtt szárnyalhattak gondtalanul a fantáziák birodalmába.
Az elsős Tanító néni egy beszélgetőkör keretében lelkesen és örömmel mesélt a Waldorf pedagógia sajátosságairól és sikerességéről. A munkaközösség tagjai által feltett kérdésekre készségesen válaszolt. Az óvodapedagógusok kérésére a tanító lehetőséget biztosít arra, hogy a jövőben is bármikor megtekinthessék mások is ezt az intézményt és annak varázslatos világát.
A munkaközösség tagjai ezen tartalmas napon olyan új élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodtak, amelyeket mindenkinek szeretettel ajánlanak. Mindenki talált olyan momentumot a nap folyamán, amelyet saját pedagógiai munkájába beépít, kollégáinak is továbbadja.